Saturday, 30 May 2020

Korean Saturday!!

Hari ni hari Sabtu.. 



Sekian.. 😊

Sunday, 5 April 2020

BenCinta

Indeed.. Its true.. Kawnya tu lebih.. Perghhh.. Tawa dalam tangisan la jawabnya..

Sunday, 8 March 2020

Nurani

Baru-baru Cik Yaya iring pelajar ke satu program. Masa kat sana, berkenalan dengan sorang kawan dari sekolah lain.. Norita namanya.. Kebetulan kami sama-sama sampai ke kem dan sama-sama mendaftar. Macam berjanji pulak. Kami duduk sebilik bersama-sama pengiring lain. Yang menariknya perkenalan dengan Ita ni membuka mata Cik Yaya. Tentang kehidupan.. Rezeki, jodoh dan maut. Yelah, Allah temukan kita dengan orang lain sepanjang hidup ni untuk dua hal.. Sama ada kita ajarkan dia sesuatu atau pon kita belajar sesuatu. Semoga Ita tabah menghadapi hidup. Amin.. Cik Yaya tak mau cerita pasal kisah Ita kat sini.. Cuma Cik Yaya nak share satu lirik lagu yang Cik Yaya rasa cukup untuk korang faham kisah dia. Thanks berat kawan kerana berkongsi kisah hidupmu...


Lirik Nurani - Eisya



Dikala malam sepi bila kusendirian
Kisah silam datang menjelma
Walaupun semuanya telah berlaku
Tapi tetap segar didalam ingat9anku


Bila kukenang masa yang lalu
Airmataku membasahi pipi
Angin nan malam teman sejati
Untuk mengubati hatiku rindu padamu

Nurani...Kau lambang cintaku
Oh...Nurani...
Namamu sentiasa di hatiku sayang


Masih segar dalam ingatanku
Dihari pernikahan kita
Kucium tanganmu
Dan kau mengucup dahiku

Ku terasa sungguh bahagia
Kerana dapat hidup bersamamu
Moga kasih sayang kita
Kekal untuk selamanya

Tapi sedikit tak kuduga
Ia hanya sebentar saja
Kasih yang diikat telah terlerai juga


Semasa kepulanganmu
Kau ditimpa bencana
Kau tinggalkan diriku
Untuk selama-lamanya

Nurani
Nurani
Nurani ...
Oh... sayangku






Sunday, 2 February 2020

Mini apam balik in the house!!

Dari semalam dok terbayang-bayang apam balik.. Check resipi kat youtube.. Check dapur, barang semua ada.. Tapi macam biasa la.. Versi derhaka resipi.. Haha

Bahan-bahan:
1) 3 cawan tepung gandum
2) 1 3/4 air
3) 1 biji telur
4) 1 sudu teh yis
5) 1/2 sudu teh soda bikarbonat
6) 1/2 cawan gula
7) Secubit garam
8) 3 sudu besar marjerin atau mentega yang dicairkan
9) Toppings

Cara-cara
1) Masukkan air, yis dan gula dalam 1 bekas. Kacau sebati. Biar 15 minit.
2) Satukan tepung, telur, garam dan soda bikarbonat dalam bekas lain.
3) Adun sebati kedua-dua bahan. Akhir sekali masukkan marjerin atau mentega cair.
4) Perapkan selama sejam.


Jadila macam ni..

Topping biasa je.. 

Bukak api slow.. Sebab masak sebelah je ni.. Kang api kuat bahagian bawah hangus, bahagian atas mentah.. Panaskan pan dan masukkan sesenduk adunan.. Kalau letak banyak, jadi tebal,.. Letak sikit, nipisla.. Tunggu sampai nampak buih2 muncul dipermukaan.

Kemudian, bolehla letak topping.. Lagi tamak lagi sedap.. Hahaha

Lepastu, lipat...


Taraaa.. 1 adunan resepi boleh dapat 13 mini apam balik.. Yummy!!

Selamat mencuba!!

Monday, 11 November 2019

Kami makan-makan

Bersama kelas kesayangan lagi.. Haha.. Kali ni belanja makan sadwich. Sebenarnya ni dalam tajuk reka bentuk makanan RBT. Tapi tak sempat nak mereka-reka dah aih.. Lapo!! Haha..











Sedap ke? Ekeke.. Yang penting kita enjoy!!

Sunday, 10 November 2019

Buat kek hari niiiii

Perghhh.. lama gila tak buat kek.. Hari ni multi task.. Sambil menanda sambil buat kek.. Haha.. Penat tapi best.. Bestnya bila tengok kek yg dah siap tu.. Macam ni..



Kepuasan tu tak dapat nak digambarkan.. Asik dok menatap ja.. Haha.. Kek dah siap.. Tapi paper tak siap tanda lagi ni.. Ottokeee!!! Jom-jom sambung!! Bye!!


Monday, 21 October 2019

Bila aku menjadi aku..



Yup!! Cik Yaya memang suka memerap di rumah.. Kalau tak de benda yang mewajibkan atau tidak menarik minat, Cik Yaya takkan keluar.. Tapi ada orang tak faham.. Gelar Cik Yaya kera sumbang.. Tapi ini hidup Cik Yaya.. Selagi tak memberi masalah pada orang lain, Cik Yaya rasa okey!! Cik Yaya tak suka berada di suatu tempat yang bukan hak Cik Yaya.. Tak selesa.. Boleh tak terima Cik Yaya sebagai Cik Yaya.. Jangan cuba mengubah apa-apa.. Tolonglah!!