Wednesday 20 January 2016

Kejutan..




Kejutan memang dapat mengindahkan hari kita.. Cik Yaya suka dengan kejutan.. Malam ni Cik Yaya teringat kenangan lama..  Tentang dia.. Dulu, dia selalu membuat kejutan.. Sewaktu peperiksaan. Bila Cik Yaya sampai ke meja, ada tulisan di meja. Simple mesejnya.. Cik Yaya tersenyum.. Hilang rasa gementar.. Ajaib!! Mencari dia.. Dia tersenyum lebar di mejanya. Seandainya dulu ada smartphone, dah tentu Cik Yaya dapat simpan kejutan tu.. Dapat Cik Yaya tatap sepenuh hati.. Rindunya (T_T). 

Suatu hari, dia menghantar  Cik Yaya ke stesen bas untuk pulang ke kampung. Kami mengucapkan selamat tinggal. Cik Yaya melambai dia dari dalam bas... Bas baru meninggalkan stesen, telefon Cik Yaya berbunyi.. Mesej rindu dari dia!! Allah, baru beberapa minit kami berpisah.. Kejutan kata rindu dari dia sangat Cik Yaya tak sangka.. Perasaan bercampur baur.. Dengan juraian air mata Cik Yaya membalas mesej dengan rindu dan cinta. Sepenuh hati, sepenuh jiwa. (T_T). Dia sentiasa menunjukkan rasa cintanya.. Membuat diri ini rasa begitu dihargai..

Hidup bagaikan roda.. Ada bahagia ada derita. Bahagia kami hanya sementara.. Kata maaf terucap. Kami berpisah mengikut haluan masing-masing.. Kami tahu ini yang terbaik. Dalam redha, tetap berasa tersiksa.. Hanya kenangan yang tinggal.. Walau berbelas tahun kini... Masih kukuh terpahat di hati.. Dan hingga kini tiada kejutan lain yang dapat menyembuh hati.. 




By the time my heart is open to someone else, it means that he already wins his fight against you... 

No comments:

Post a Comment