Sunday 17 January 2016

Kepada yang bertanya...

Bila ada yang mempersoalkan...

"Bila nak kahwin?"

"Kenapa belom kahwin?"

"Memilih ke?"

"Tak teringin ke punya anak sendiri?"

Ya Allah... Umpama belati tertusuk ke dada... Sebak!! Mengalir deras air mata.. Hanya Kau yang mengetahui...Kenapa? Bila? Siapa? Bagaimana?  

Tahukah kamu yang bertanya.. Aku punya kisahku sendiri.. Aku punya sebabku sendiri... Jalan hidupku, hanya aku yang tahu.. Hanya aku yang merasa... 

Tahukah kamu yang bertanya.. Tak ada seorang pon perempuan di dunia ini yang mahu bersendiri. Semua ada hati yang ingin dikasihi dan mengasihi.. Inginkan seorang suami sebagai pendamping, peneman dan pencinta sejati. Inginkan anak-anak yang dikandung, dilahirkan dan dibesarkan sepenuh hati. Tetapi siapalah aku untuk mengatasi takdir dan ketentuan Yang Maha Esa.. Aku redha dan hanya mampu berdoa... 

Tahukah kamu yang bertanya.. Aku bahagia dengan caraku sendiri.. Tak perlu kamu ambil peduli!!



No comments:

Post a Comment