Tuesday 18 November 2014

Kasut..



Tadi kat sekolah, tertengok kaki member.. Terdetik dalam hati.. Uih, cantiknya kasut dia.. Sesuai dia pakai.. Mesti dia selesa.. Kalau aku yang pakai, mesti tak cantik.. tak sesuai.. Tak lama lepas tu, dia datang dok sebelah.. Mengadu.. Penat la.. Sakit kaki pakai kasut ni.. Dush!! Teringat kata-kata ni.. 


Itulahkan.. Kita tak boleh menilai orang dari luaran sahaja. Ceria di luar tak bermakna tiada masalah. Apa yang kita nampak tak dapat menggambarkan hati dan perasaan. Hanya dia saja yang tahu... Samalah macam kita.. Orang takkan tahu apa yang kita rasa..

Kata-kata kat bawah ni pun Cik Yaya suka.. Mengajar kita menjadi orang yang lebih positif apabila diuji dengan masalah.. Memberitahu kita bahawa setiap orang di dunia ini ada masalahnya masing-masing.. Mari hayati bersama.. Bertimbang rasalah..

“When you're struggling with something, look at all the people around you and realize that every single person you see is struggling with something, and to them, it's just as hard as what you're going through.” 
― Nicholas Sparks, Dear John



No comments:

Post a Comment