Thursday 20 August 2020

Ssshhh, Jangan Tanya!

Cuti sekolah sekarang ni. Takut nak balik kampung. Haha.. Kenapa? Takut kena tanya pasal jodoh.. Arghhh, stress tau x.. 

Tolong la paham.. Takde perempuan dalam dunia ni yang nak jadi andartu. Setiap andartu mesti ada kisah sendiri. Tolongla jangan tanya. Hanya yang mengalami je yang tahu.

Ada orang tak pandai berenang, jadi dia tak nak terjun sungai.. Janganla korang tendang dia masuk dalam sungai.. Lemasla dia nanti. Tak baik tau.. Biarla dia cari kekuatan, belajar pelan-pelan.. 

Bukan semua orang gagah perkasa untuk bercinta. Ingat cinta ni semudah ABC ke? Bagi Cik Yaya, mencintai adalah perkara paling susuah dalam dunia. Sebab tu bila Cik Yaya dapat kad kahwin, Cik Yaya akan kagum pada 2 nama yang tercatat pada kad tu. Sesungguhnya, diorang ni terbukti berhati waja! 

Paling susah  bila dah jatuh cinta ialah menjaga hati dan pemikiran sendiri. Kenapa? Sebab segalanya berpunca dari diri sendiri. Cik Yaya memang terkenal gagal dalam hal ni. Sebab tu hubungan sebelum ni pun GAGAL. 

Okey.. Masalahnya dalam cinta ada pakej sayang, benci, rindu, dendam, takut, risau, sakit hati dan gila!! Dalam hidup ni hanya ada Ya atau Tidak. Tapi bila masuk bab cinta, banyak pulak yang muncul antara Ya dan Tidak tu. Mungkin... Ye ke?... Masih? Pasti? Tak retila nak timbang bahagi.

Semua tu memeningkan kepala. Jadi ,Cik Yaya dah buat keputusan untuk sendiri. Sendiri tu lebih selesa. Cik Yaya letih berperang dengan hati bila bercinta. Mungkin Cik Yaya bukan orang yang sesuai untuk menjalinkan hubungan. 

Konsep mudahnya, kalau tak tahan pedas, kenapa nak menyeksa diri makan sambal belacan? Gila!

Apa-apa yang jadi lepas ni, Cik Yaya serahkan kepada Allah SWT. Jadi jangan tanya lagi okey..

Sssshhhhh....


Take life easy Follow you... | Quotes & Writings by Jolene Sama ...

No comments:

Post a Comment